Ārsti iesaka sievietēm patērēt ne vairāk kā 20 g cukura dienā un vīriešiem – ne vairāk kā 36 g.

Pārmērīga cukura lietošana izraisa ne tikai 2. tipa cukura diabētu, bet arī rada daudz blakusparādības ķermenim.

Pirms ēst vēl vienu šokolādes tāfelīti, padomājiet par to – vai ir vērts tas mirklis apšaubāmā prieka tām sekām, kuras jūs pakļaujat sevi?

9 lietas, kuras jūs, iespējams, nezinājāt par cukuru:

 

  1. Tas izraisa atkarību. Cukurs izraisa dopamīna ieviešanu mūsu smadzeņu prieka centrā, kas izraisa atkarību. Pētījumi liecina, ka bērniem saldais ūdens vairāk rada atkarību nekā kokaīns. Sliktākais ir tas, ka šī atkarība notiek bezsamaņā.
  2. Tas izraisa tauku parādīšanos kuņģī. Aknas pārvērš cukuru taukos, kad tas kļūst lieks.
  3. Cukurs baro vēža šūnas. Pārmērīgs cukura patēriņš izraisa insulīna līmeņa paaugstināšanos, kas rada augstu vēža risku.
  4. Cukurs ietekmē ādu. Tā elastība samazinās un palielinās grumbu iespējamība.
  5. Jūs varat ēst vairāk cukura, pat ja atsakāties no saldumiem. Tas ir atrodams visnegaidītākajos ēdienos. Piemēram, mērcēs, kečupā.
  6. Cukurs ir tikpat toksisks aknām kā alkohols. Visbiežāk tauki, ko aknas ražo no cukura, tiek nogulsnēti jostasvietā, taču tie var kaitēt arī aknām, tāpat kā alkohols.
  7. Cukurs liek pārēsties. Tā pārmērīga lietošana izjauc hormonālo līdzsvaru, ietekmē hormonu, kas izraisa pilnības sajūtu. Šajā gadījumā, ēdot lielu daudzumu pārtikas, jūs varat palikt izsalkuši un tādējādi pārēsties, mēģinot iegūt sātuma sajūtu.
  8. Pārmērīgs cukura daudzums ietekmē smadzenes. Pētījumi liecina, ka cukurs kaitē smadzenēm, kas ir atbildīgs par atmiņu, un izraisa smadzeņu novecošanos.
  9. Atkarība no saldumiem var būt iedzimta. Ģenētiskās īpašības var ietekmēt hormona grelina līmeni, kas ir atbildīgs par bada lēkmēm.

Saldumiņus gribās, un sevi ir jālutina. Mēs iesakām darīt veselīgu izvēli: svaigi augļi, ogas, medus, tumšā šokolāde.

×