Acis ir mūsu maņu orgāns. Vienkārši padomājiet, apmēram 90% no ārpasaules iegūtās informācijas cilvēkā nonāk caur aci.

Un šī cilvēka sarežģītā “optiskā ierīce” ļoti cieš mūsdienu pasaulē, kad interneta vietnē tiek aktivizēts darbs, mācības un izklaide.

Acu muskuļi sāk nogurt no pastāvīgas datora slodzes. Cilvēkam vajadzētu mirgot ik pēc 5 sekundēm, bet, kad mēs koncentrēti skatāmies uz monitoru, plakstiņi aizveras 5 reizes retāk, jo mums ir jāpiepūla acis, lai redzētu nepārtraukti mirgojošu attēlu. Tas var izraisīt acu sāpes un krampjus, acu slimības, galvassāpes un paaugstinātu nervozitāti un aizkaitināmību.

Jogi, radot kompleksus visam ķermenim, nav aizmirsuši par mūsu acīm. Viņi droši zināja, ka, lai sasniegtu labāko rezultātu, jums ir nepieciešams ne tikai treniņš, bet arī pienācīga atpūta.

Lai acis tik ļoti nepiegurst dienas laikā, veiciet pārtraukumus, ik pēc pusstundas ieteicams vismaz 30 sekundes skatīties prom no datora monitora.

 

Un, vismaz reizi dienā veiciet vieglu vingrinājumu komplektu, lai atslābinātu acis.

  • Ideāli, ja varat pirms vingrinājumiem, izskalot acis ar aukstu ūdeni.
  • Acu jogas laikā noteikti turiet mugurkaulu un galvu taisni.
  • Ieslēdziet sev nomierinošu mūziku.
  • Pēc katras vingrinājumu grupas aizveriet acis un atpūtieties.

Ja jūs šādus redzes vingrinājumus padarāt par ieradumu, tad pēc dažu mēnešu prakses, acu veselība tiek atjaunota un ir manāmi tuvredzības vai hiperopijas uzlabojumi.

 

Joga acīm – vingrinājumi redzes atjaunošanai.

Joga acīm palīdz atbrīvot nevajadzīgu spriedzi, uzlabo asinsriti un atjauno acu muskuļus dabiskajā stāvoklī.

Ja vieta un vide atļauj, izvēlaties piemērotu asanu: Sukhasana, Vajrasana, Padmasana, Dandasana vai savu iecienīto meditatīvo asanu. Ja atrodaties darbā, vienkārši sēdieties taisni, iztaisnojiet muguru un kaklu.

Un sāciet.

Palminga

  1. Aizver savas acis. Elpo dziļi. Atslābinies.
  2. Berzējiet plaukstas, līdz tās ir siltas. Novietojiet tos uz acu plakstiņiem.
  3. Sajūtiet plaukstu siltumu. Tas palīdzēs atslābināt acu muskuļus.
  4. Nolaidiet rokas, neatverot acis.
  5. Atkārtojiet 3 reizes

Mirgošana

  1. Sāc ātri mirgot. Aptuveni 10 reizes pēc kārtas.
  2. Aizveriet acis un atpūtieties, apmēram 20 sekundes koncentrējoties uz elpu.
  3. Atkārtojiet 4-5 reizes

Skatiens no vienas puses uz otru

  1. Izstiepiet rokas uz sāniem. Galvu turiet taisni.
  2. Koncentrējieties uz punktu starp uzacīm. Ieelpo.
  3. Pārvietojiet skatienu uz kreisās rokas pirkstiem. Izelpošana.
  4. Punkto skatienu starp uzacīm. Ieelpo.
  5. Pārvietojiet skatienu uz labās rokas pirkstiem. Izelpošana.
  6. Atkārtojiet 15-20 reizes

Skats no augšas uz leju

  1. Skaties tieši sev priekšā acu līmenī. Ieelpo.
  2. Nolaidiet skatienu uz grīdu. Izelpo.
  3. Atkārtojiet 10 reizes.

Apļveida acu kustības

  1. Izvēlieties jebkuru mazu objektu acu augstumā, metra attālumā no jums. Koncentrējiet skatienu.
  2. Izsekojiet šim objektam ar acīm 5 reizes pulksteņrādītāja virzienā un 5 reizes pretēji pulksteņrādītāja virzienam.

Skaties uz deguna galu

Vai atceraties, kā visi bērnībā blēņojās?

  1. Ļaujiet dažām sekundēm acīm koncentrēties uz deguna galu. Ieelpo.
  2. Atjaunojiet savu skatienu normālā stāvoklī. Izelpo.
  3. Atkārtojiet 10-15 reizes
×