Ķermeņa kustības ir viena no nervu sistēmas galvenajām funkcijām.

Sistemātisko nodarbību ieradums ir neatņemama veselīga dzīvesveida individuālās sistēmas sastāvdaļa.

Kustību aktivitāte labvēlīgi ietekmē visu centrālās nervu sistēmas funkciju veidošanos un attīstību: nervu procesu izturību, kustīgumu un līdzsvaru.

Muskuļu darba laikā palielinās elpošanas ātrums, elpa padziļinās, palielinās izelpa, uzlabojas plaušu ventilācijas spēja. Intensīva pilnīga plaušu paplašināšanās novērš stagnāciju tajās un kalpo kā iespējamo slimību profilakse.

Spēja skaidri veikt kustības ļauj ķermenim labi pielāgoties jebkura veida darbam. Pastāvīga vingrošana palīdz stiprināt locītavas, saites un kaulu augšanu un attīstību. Stipram cilvēkam palielinās garīgie un fiziskie sasniegumi un izturība pret dažādām slimībām.

Jebkurš muskuļu darbs trenē endokrīno sistēmu, kas veicina harmoniskāku un pilnvērtīgāku ķermeņa attīstību.

Cilvēki, kuri veic nepieciešamo fizisko aktivitāšu daudzumu, izskatās labāk, ir garīgi veselīgāki, mazāk pakļauti stresam un spriedzei, tiem ir stiprāks miegs un viņiem ir mazāk veselības problēmu.

Mūsdienu civilizācijai ir nepieciešama cilvēka dinamika. Cilvēks dzīvo un strādā stresa atmosfērā. Dienu pēc dienas šī spriedze aug, kā rezultātā rodas dažādi traucējumi un slimības. Un šeit viss ir skaidrs, lai atjaunotu spēku, ir nepieciešama atjaunošana, relaksācija.

Un tagad, karantīnā, daudziem ir jābūt mājās. Sākumā tas bija prieks, jūs varat gulēt, atpūsties, būt viens pats ar sevi. Bet arī bija liels trūkums, nav iespējas apmeklēt parastās pastaigu un treniņu vietas. Tā rezultātā fiziski neaktīvs dzīvesveids. Un tas ir daudz sliktāk, kaut arī intensīvs, bet dinamisks ritms.

Tāpēc mums apzināti jāpalielina savas fiziskās aktivitātes. Kustība ir nepieciešama jebkurā vecumā, vispārējai labsajūtai un veselībai.

Atcerieties, ka šī ir jūsu dzīve. Kā veikt vienkāršus vingrinājumus zina visi, bet ieguvums ķermenim vienkārši nav novērtējams.

×