Lai nodrošinātu normālu cilvēka darbību, ir nepieciešams miegs. Tā ir dabiska vajadzība un veids, kā atjaunot dzīves spēkus. Bet cik bieži mēs atstājam novārtā šo svarīgo procesu. Tādējādi ievadām organismu stresā un aizkaitināmības stāvokli.

10 padomi, kā uzlabot miegu.

  1. Pietiekami gulēt. Vidējam cilvēka miega ilgumam jābūt 8 stundām. Ja cilvēks cieš no bezmiega vai ilgstoši neguļ, viņš var nomirt. Pastāvīgs miega trūkums rada veselības problēmas.
  2. Miega režīms. Dienas un nakts režīma pārkāpums un neatbilstība, nedod pienācīgu atpūtu un paātrina cilvēka ķermeņa novecošanos.
  3. Gulta. Ļoti svarīgu lomu spēlē vieta un gulta, matracim jābūt stingram, un spilvenam nevajadzētu būt lielam. Gultas veļai un apģērbam jābūt izgatavotam no dabīgiem materiāliem.
  4. Ērta poza. Labāk gulēt uz sāniem vai uz muguras, lai neradītu spiedienu uz cilvēka iekšējiem orgāniem.
  5. Viegla pacelšana. Ļoti svarīgi ir atrast pareizo laiku, lai pamostos no rīta. Mūsu miegs sastāv no cikliem, visvieglāk ir piecelties ātrā miega fāzē, kurā ķermenis atrodas vieglā miega stāvoklī. Kad jūs atradīsiet SAVU laiku, jūs atbrīvosities no trauksmes signāla, kas jūs “izraij” no miega.
  6. Neēdiet pirms gulētiešanas. Neejiet gulēt ar pilnu vēderu, bet arī izsalkušam ir diezgan grūti aizmigt. Optimālais pēdējās ēdienreizes laiks ir 3-4 stundas pirms gulētiešanas.
  7. Dodieties pastaigā pirms gulētiešanas. 30–40 minūšu gājiena būs pietiekami, lai ķermeni pilnībā atslābinātu, un skābekļa pārmērīga piesātināšana palīdzēs izraisīt nepieciešamo miegainību.
  8. Pārvietojiet visus gadžetus tālāk un atvienojiet tos. Saglabājiet sevi no nevajadzīga starojuma.
  9. Pirms miega vēdiniet istabu un piepildiet ar aromātu. Izmantojiet ēteriskās eļļas: lavandu, sandalkoku, rozi, apiņus, ģerāniju, melissi, neroli, jasmīnu, majorānu, kumelīšu, bergamotes, baldriāna, vetivera, pačūlijas, benzoīna.
  10. Dienas miegs. Bieži pusdienās notiek enerģijas un garastāvokļa sabrukums. Gulēt 20-30 minūtes pēc pusdienām ir diezgan normāli un veselīgi.

 

Nodrošiniet sev veselīgu, stipru miegu un patīkamu pamošanos.

×