C vitamīns vai “askorbīnskābe” ir pazīstams ikvienam no bērnības.

C vitamīna priekšrocības ir ne tikai ķermeņa imūnās aizsardzības stiprināšana, bet arī mūsu skaistuma uzturēšana.

Fakts ir tāds, ka askorbīnskābe piedalās dabiskā kolagēna sintēzē, kas ir atbildīgs par ādas un mūsu jaunības elastību.

Rudenī un ziemā mēs meklējam veidus, kā pasargāt sevi no slimībām, kuru dēļ uzturā intensīvi pievienojam pārtikas piedevas, vitamīnu kokteiļus, veselīgus ēdienus utt.
Askorbīnskābe, tāpat kā lielākā daļa vitamīnu, ilgstoši nepaliek mūsu ķermenī. Tas iesaistās bioķīmiskajos procesos un tiek izvadīts pēc dažām stundām. Tātad nepieciešamība pēc vitamīna cilvēkiem ir pastāvīga!

 

Bet tajā pašā laikā daudzas mūsu zināšanas par vitamīnu C ir tikai mīti un maldi.
Ievadot meklētājprogrammā “C vitamīnu” un noklikšķinot uz “bildēm”, jūs uzreiz iegrimstat citronu un apelsīnu dzeltenīgi oranžajā pasaulē. Tomēr citrusaugļi satur ļoti maz C vitamīna, tie nav pirmie sarakstā, bet drīzāk to aizver.

Tātad, šeit ir tabula ar pārtikas produktiem ar vislielāko C vitamīna saturu (uz 100 g produkta), kurus varat viegli lietot ikdienā:

🌠1. Mežrozīte, rekordiste, tās augļi satur 400-1600 mg un vairāk
🌠2. saldie pipari, 250-400 mg
🌠3. upenes, 200 mg
🌠4. smiltsērkšķi, 200 mg
🌠5. kivi, 200 mg
🌠6. pētersīļu lapas: 50-150 mg
🌠7. valrieksti, skābēti kāposti, burkāni, zaļie sīpoli
🌠8. un visbeidzot, citrusaugļi, āboli, zemenes utt., 30-70 mg

Cits mīts, vitamīna C nekad nav par daudz. Ir gan, un vēl kā! Tādēļ jums tas nav jālieto ievērojami palielinātās devās. Ir daudz labāk uzturēt vitamīnu uzņemšanu ar pārtiku, lai stiprinātu vispārējo veselību.

 

Saskaņā ar pētījumiem profilaksei C vitamīna ikdienas nepieciešamība cilvēkiem ir:
➡️bērniem vecumā no 1 līdz 6 gadiem – 40-50 mg / dienā
➡️vecākiem skolēniem un pusaudžiem – 25-75 mg dienā
➡️pieaugušajiem – 50-100 mg / dienā

×